Login
Start Free Trial Are you a business?? Click Here

Wilkinson Cameras Reviews

4.9 Rating 6,079 Reviews
99 %
of reviewers recommend Wilkinson Cameras
4.9
Based on 6,079 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
96%
Accurate And Undamaged Orders
99%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Returns & Refunds
Returns Process
Easy
Read Wilkinson Cameras Reviews

About Wilkinson Cameras:

Wilkinson Cameras, founded in 1986, is an independent photographic retailer with 10 high street stores across the northwest of England and offering UK-wide sales through www.wilkinson.co.uk

Visit Website

Phone:

01772 252 188

Email:

sales@wilkinson.co.uk

Location:

Find your nearest store at www.wilkinson.co.uk/stores

Write Your review

I had lost hope after being scammed by a dishonest broker, but Supreme Asset7 came to my rescue. Their team was professional, understanding, and acted quickly to help me reclaim my money. They guided me through the process, kept me updated, and delivered excellent results. What seemed impossible became achievable with their expertise. If you’re in a similar situation, don’t hesitate to contact them. They are trustworthy and genuinely committed to helping victims. 📧 𝐄𝐦𝐚𝐢𝐥: 𝐬𝐮𝐩𝐫𝐞𝐦𝐞𝐚𝐬𝐬𝐞𝐭𝟕 @𝐠𝐦𝐚𝐢𝐥 .𝐜𝐨𝐦 𝐎𝐫 📲 𝐖𝐡𝐚𝐭𝐬𝐀𝐩𝐩: +𝟒𝟒 𝟕𝟑-𝟖𝟖-𝟔𝟗-𝟕𝟗-𝟓𝟖 Highly recommended for anyone seeking justice!”
Helpful Report
Posted 2 months ago
I Lost hope? That's where I was after a significant financial setback due to fraud. But then I found MR BENITO GABRIEL who is a recovery agent and everything changed. He dedication and knowledge were nothing short of astounding. The team’s diligence shone through as they meticulously analyzed my case, offering regular updates that truly eased my mind. Thanks to their cutting-edge methods tailored to my unique situation, not only did I recover my lost funds, but I also turned a profit in a timely manner. If you're in need of expert financial recovery services, look no further. 𝐄𝐦𝐚𝐢𝐥 —𝐁𝐞𝐧𝐢𝐭𝐨𝐠𝐚𝐛𝐫𝐢𝐞𝐥𝟒𝟒𝟗@𝐠𝐦𝐚𝐢𝐥.𝐜𝐨𝐦 𝐖𝐡𝐚𝐭𝐬𝐀𝐩𝐩 —- +𝟏 (𝟓𝟎𝟓) 𝟒𝟎𝟐-𝟎𝟕𝟏𝟒
Helpful Report
Posted 2 months ago
Very easy to deal. Strongly recommend them
Helpful Report
(Online) - Posted 7 months ago
Thank you for the review, please let us know how we can improve.
Posted 7 months ago
I would always prefer Next day Royal mail when i recieve anything, they are most trust worthy as other delivery companies have failed to deliver in the past.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Good morning, Thank you for your feedback, from checking the order which was placed complete on 8 Jun 2024, it was a special order was placed with the supplier (this usually takes 8-10 working days to receive), we can see the parcel was delivered successfully on Monday 17th June 2024 at 11:36 after it was dispatched on 14 Jun 2024. We use a number a couriers and in your case, We would only use Royal Mail for small items, as your order was a lens this would be send via the tracked courier in this case Parcel Force was used as the order was a finance order. We hope hope you enjoy your new lens. Kind Regards Wilkinson Cameras
Posted 9 months ago
Excellent service and a keen price. Critically though, the goods arrived looking like they'd been stored in a garage, and there was quite a large piece of lint or something within the lens - was it B-stock? I don't remeber it being advertised as such. Anyway, the lens was sold at a discount which mitigates a bit. Buyers should know, however, that returns are at the customer's expense if you're not satisfied.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Good morning, Thank you for your feedback, upon checking your order we can see that it was Panasonic Lumix S 100m F2.8 Macro Lens, this will have been a brand new lens (with the full manufacturers warranty) and checking the movement of our stock was dispatched from our warehouse. From checking our system we can't see any correspondences from yourself with regards to your order and we would be more than happy to work with you, should you have any queries with regards to orders placed with us we can be contacted via phone 01772 252188, live chat system and email. Kind Regards Wilkinson Cameras
Posted 9 months ago
I recently bought a used Godox TT685II Speedlight from Wilkinson Cameras. Just a word of caution when buying used equipment from them. Don't assume that everything that is usually supplied with a product is supplied with a used item. Wilkinson Cameras don't tell you know if anything is missing from the standard kit. They only list what accessories are supplied. Therefore you must read the listing carefully and if a standard accessory is not listed, assume it will not be supplied.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Stephen, All pre-owned items have the included accessories displayed prominently at the top of the product, along with the price and condition of the item. We ensure that everything supplied with pre-owned items is listed here, whether that be a box, battery, cable, etc. Hope this helps, Wilkinson Cameras
Posted 1 year ago
The purchase was an Epson Scanner and with the £100 rebate, it made a good deal. Purchase was straightforward online, and the website is OK, some UI issues but worked well enough and we selected the free delivery which states 3-4 working days. Placed our order Wed, 3 Jan, at 16:15ish and noted the website stated "Our order cut-off point for same-day dispatch is 3 pm Monday-Friday" - from that, we would assume dispatch would have been Thursday. Free delivery was advised as being a 3-4 working day service. Wilkinson Cameras states “Working Days” are Monday-Friday excluding any bank holidays. Thus our informed assumption was that the Scanner would be dispatched Thursday as we'd ordered after 3 pm the day before and a 3-4 working day timescale for delivery would expect to arrive Tues/Weds the following week. On Thursday we had a FedEx notification that delivery would be the day after, Friday, however, we were not going to be in on Friday and why we opted for the free delivery time scale. We asked FedEx to not deliver on Friday and they stated it would come on Monday, so we waited and it never arrived. When we got to speak to a second human on Monday we were told there was no new scheduled delivery but they would update it "tomorrow morning" (Tuesday Morning), or we could drive out to their depot to collect it... Not doing a 30+ mile round trip. Checked the Fedex website all Tuesday morning with no update so I had to call Fedex again (a painful process of automated call handling) and was told that it is likely to be scheduled for tomorrow (Weds) but to check the website again for further updates in the morning. And around the merry-go-round, we go... Not upset about the time taken to deliver, we eventually got the item on Wednesday as we'd originally expected. But the hassle to try and sort this when Wilkinson specifically stated 3-4 working day delivery and was given a next day service. We appreciate that may seem to be a better service but on this occasion, we had factored in the extra time and opted for the free delivery and it has been a headache to re-arrange. On the Monday, in frustration, we contacted Wilkinson Cameras and they said they'd update us, but we've heard nothing more. It does seem like a whinge, I get it, but what should have been a straightforward transaction and delivery became a bit of a saga. Also, the email with the tracking link takes you to a weird page on Wilkinson Cameras' website with just the tracking no. on it, odd. If you go to that same "tracking page" on a mobile, don't bother it's borked. See the attached image - some odd pop-up sort-of shows layered above the newsletter pop-up (pre-popped, which is so annoying...) and you cannot cancel either. That's on an iPhone 11 Max iOS 17.2.1 using Safari, Firefox and Chrome. Decent Price, decent co. just the attention to detail seems to be off. I'd use them again, but only if we couldn't find what we wanted elsewhere or for cheaper.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Good Afternoon Stuart, Thank you for the feedback. The order was placed on the 3 Jan 2024 16:09:47, this was indeed after our cut off with the order being processed and dispatched the following day. Parcels are generally placed on a service that ensures it spends less time with the courier thus lessen the risk of parcel being lost in the courier system. On the 5th Jan you had contacted us on live chat with regards to delivery and from checking with the courier the parcel was out for delivery that day, we had let you know that you could instruct the courier on what to do with the parcel which you had done and on the very same day the parcel was returned to the depot. On the 9th Jan you had emailed with regards to no updates from FedEx regarding the redelivery and had requested our help, we had contacted FedEx on your behalf to arrange for redelivery and were awaiting confirmation by the courier with regards to this before updating yourself. Standard shipment is generally 3- 4 working days as a guideline but can occasionally arrive earlier than that (sometimes later). An order confirmation/invoice and shipment email with tracking are emailed to the email provided on the order and we would advise that spam/junk folders are also checked just in case they end up in there. The courier will send sms/email notification with regards to updates on the parcel once it’s in their system so that should you not be in you are able to direct them on what to do should you not be in as our parcels will usually require a signature. Should customers have a specific day for wanting the parcels to arrive, they are able to contact us via phone/live chat/email and we would accommodate those requirements. https://www.wilkinson.co.uk/delivery-information We can see that the parcel was delivered the Wednesday 10/01/2024 at 17:01 and hope you do enjoy your new equipment. Kind Regards Wilkinson Cameras
Posted 1 year ago
Three stars. Would have been five for the help given by Lily but one for the "Parcelforce" service. Five days late which is not acceptable. I came close to cancelling the order. The Nikon Multi battery pack is excellent however as it doesn't contain the AA battery holder it shouldn't be sold as a "multi" pack. Fortunately this does not cause any concern to me. Any recommendation would be coupled with a comment about your use of Parcelforce.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Bought a sigma 100-400c lens from Wilkinson cameras, i have on major concern that spoilt my experience , It was sent via DPD a company which has a bad local review, on the day it never turned up, stating sorry we missed you, i have CCTV cameras no one turned up or gave a explanation why ? i was not happy, after phoning Wilkinson Cameras, they said it could be sent via another parcel delivery company, its a shame they nevver mentioned it at the time. Anyone buying from WC need to explain what delivery service they require, overall bad experience, it spoilt my weekend. Will i buy from WC very much doubt it.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi, We cover all our delivery information on the website: https://www.wilkinson.co.uk/delivery-information This is linked to at the checkout when selecting a delivery option. We use a selection of couriers, including DPD, FedEx and ParcelForce. We will choose the courier most suited to deliver the item(s) you have ordered to your location, within your chosen timeframe. We're sorry that DPD let you down on this occasion. Unfortunately, there can be unforeseen delays with any courier that are beyond our control. However, we did liaise with DPD to establish what had happened and to try to rearrange the delivery as quickly as possible for you. It's fantastic to see that your Special Order item arrived within just 4 working days rather than the 8-10 working days specified for this type of product so we hope you loved being able to use your lens a little earlier than originally promised! Thanks for shopping with us, Wilkinson Cameras
Posted 1 year ago
Wilkinson fulfilled their role but the delivery company DPD failed miserably! They "mislaid" my purchase which I had to chase twice. This was finally delivered after almost a week, though I paid for next day delivery. The cost of this was refunded by Wilkinsons.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Good Morning, Thank you for your feedback. We're sorry you had a delay to your delivery but we are relieved to see that it has arrived. Unfortunately, there are on rare occasions where the couriers misplace parcels due to the sheer volume within the system- in your case a parcel search was required of the local depot which had caused the delay. We hope you enjoy using your new equipment Thanks for shopping with us. Best regards, Wilkinson Cameras
Posted 1 year ago
I was very disappointed with the delivery. I was told by the delivery company it was expected between 8 and 12 but it could arrive between 8 and 1800. It didn't arrive that day. I didn't mind that it took a few days to deliver but it was waiting in all day and then having to wait the next morning when it was eventually delivered. If you continue to use this delivery company it would put me off using Wilkinson again.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Good morning David, We're sorry you had a delay to your delivery and waited in unecessarily. But we are relieved to see that it arrived within the promised 3-4 working day timescale! We use a selection of couriers to ensure every customer gets the best service. For example, we know that very large and heavy items are best with some couriers and that some geographical areas are better served by others. Unforunately, there are occasions where the couriers make a mistake - in your case we can see that your parcel was sent to the wrong depot which caused a delay. We hope you'll see that we do everything possible to ensure parcels arrive with customers in good time. If you have more than one bad experience with FedEx and this isn't just a one-off for your area, then please feel free to request an alternative courier for future orders and we will do our best to accomodate. All our delivery information can be found here: https://www.wilkinson.co.uk/delivery-information We hope that you will enjoy using your new printer. Thanks for shopping with us. Best regards, Wilkinson Cameras
Posted 1 year ago
I still haven't received my camera after a week.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Good afternoon, I have asked the sales team to get in touch with you. I can see from the tracking on your order that this was dispatched on July 4th (the day after your order was placed) and I see you acknowledged receipt of the dispatch email. For some reason it hasn't been delivered within the 3-4 working day time frame you opted for at the checkout. We're very sorry about this, it looks like an issue with the courier. Please feel free to verify this by checking the tracking details on your email. A member of the team with be in touch with you by email and will be able to chase this up with ParcelForce. Regards, Alex | Wilkinson Cameras
Posted 1 year ago
Purchasing and service through to product delivery was good however the product purchased is not as good as I would have liked it to be. The lens works, although I need to do some more tests as it isn’t as clear as I would like, and so just need to make sure that it’s not me. My main issue is that this lens is so big it needs to be tripod mounted, the standard size plate screws will not work as the top threads in two out of the three mounting holes in the lens foot have been stripped, so I have had to order longer screws in the hope that they will work, I know the lens is second hand but was not expecting this kind of damage with nothing about it in the description
Helpful Report
Posted 1 year ago
Good Afternoon, Thank you for your feedback. With regards to our preowned equipment we are very stringent in how we grade them, the particular lens that you had purchased is graded condition D so in good condition however it will be obvious with regards to signs of usage and may have marks/scuffs. The lens is also a very large telephoto lens only really suited for tripod usage using the longer plate due to the size/weight. Customers are more than welcome to contact us with regards to more information/images regarding preowned items. We had noted that your are close to one of our stores so do pop in and the team will be happy to assist and getting you to the correct type of set-up, or recommending a lens which is more suitable. Kind Regards Wilkinson Cameras
Posted 1 year ago
I feel that a review at this time would be inappropriate as I have only experienced one purchase...if I had made several then I might consider an in depth review. Being that we the public buy from you and keep you in business maybe we should get the review from yourselves. Let me know what you think... Many thanks.
Helpful Report
Posted 1 year ago
The product itself was fine, no problems there. The packing however was disgusting. I will attach pictures below of the package beaten and broken. I’m extremely surprised the product wasn’t damaged. I won’t be buying from you again due to this reason.
Wilkinson Cameras 3 star review on 12th July 2022
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Samuel, It's great to hear that your parcel arrived in perfect condition despite clearly being mishandled in transit. We can see from the "resealed by DPD" tape across the parcel that this has been thrown about or possibly even caught up in machinery within the DPD system. This is why we pack our parcels so well and include lots of filler and protection - to ensure that they can withstand the abuse they receive between leaving us and reaching you. We're a bit sad to hear that you won't shop with us again when the courier has let us down, but we've still ensured your item arrived with you safely! We hope you enjoy using your new item and maybe you'll reconsider shopping with us again in future. All the best, Wilkinson Cameras
Posted 2 years ago
The camera I ordered, i was emailed after 2 weeks to say it was unavailable and could take another 6 weeks to get it. As this was ordered as a birthday present this was unacceptable. I contacted you and got an immediate refund. The emails i sent were responded to immediately and the customer service was excellent. The other item I ordered was then dispatched immediately and it arrived a couple of days later.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Good afternoon, Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry that the Special Order item you ordered took longer to arrive than we would have initially hoped. It is one of several items that has been affected by the worldwide electronics shortages and delays from the pandemic. Unfortunately, there are still severe supply chain issues causing stock issues worldwide for some items. I hope you have been able to find a suitable alternative for your present and we are truly sorry for any inconvenience caused as a result of the delays. I hope you will consider shopping with us in the future. Kind regards, Alex | Wilkinson Cameras
Posted 2 years ago
Bought a camera and paid for next day delivery , got a phone call later that day saying next day delivery would. Not now be possible. Got a refund for my postage but was left disappointed
Helpful Report
Posted 2 years ago
Ordered a Cfexpress card for my new R5. Delivery was fast, although the product did look to have been opened before. The film on the card was open and the case had clearly been taken out before. I trust this isn't a used product without Wilkinson saying? Hopefully not anyway. On the whole, a good experience.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good afternoon, Thank you for taking the time to leave a review. Please be assured that this item was new and unused. We have a very high-end stock system and are able to track the movements of items at every stage of their life with us. That item came straight from the supplier to us and has never been sent to one of our stores or out to a customer and returned. It's just been in our warehouse. If we believed it had been opened for any reason that a member of staff would have contacted you prior to dispatch to discuss. It was checked during a routine stock take a couple of weeks ago, but there should be no reason for it to be removed from the packaging. Our stock manager is absent at the moment, but I will double check this with him upon his return. I hope this puts your mind at ease, but please get back in touch if not or to discuss return options. Regards, Alex | Wilkinson Cameras
Posted 3 years ago
I’m sorry about the 3* but I bought the Pentax K30 body on-line. Your on line service was good but the product did not meet expectations and I wonder whether the product was inspected? I expected a body in used condition but not one that appears to have received some alterations potential outside of the manufacturers spec. The major alteration being a non standard focussing screen which does not operate well with the camera. The battery compartment clip is also broken. Further to this I also, surprisingly received a Canon accessory which I am returning with the camera body for a refund.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good afternoon, Thanks for taking the time to leave a review. I’m sorry to see that the pre-owned item you purchased did not meet expectations. The item was a Grade C which will show small signs of use such as a small number of light marks or wear to the body and grips, but not extensive use. All our pre-owned items are fully inspected so if there is damage or a non-standard focussing screen this should have been specifically noted and graded accordingly. I can see that you contacted Customer Service yesterday and they have sent you a pre-paid return label to send this back. The camera will be re-inspected upon its return and you will be refunded and updated accordingly. Please accept our apologies for any inconvenience this has caused and please be assured that our Pre-Owned items are usually extremely accurately described and graded. If this is not the case on the item you purchased then it will be addressed. Hopefully you will see that the majority of our reviews concerning second hand equipment are overwhelmingly positive and that this is a truly unusual case. I hope you will consider shopping with us again in the future. We do have an alternative Pre-Owned Pentax camera available, a Pentax K-50 in A+ (like new) condition which I would be happy to offer you at a discounted price in light of the issue you have encountered. Please get back in touch with the Customer Service team if this would be of interest to you. They will have the details available for you. Regards, Alex | Wilkinson Cameras
Posted 3 years ago
It has not arrived yet . Can't comment yet
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Dominic, Thank you for your review, We can see that your order was placed 23rd December and upon checking it is currently still in the Royal Mail system, this can sometimes take upto 3 weeks to arrive due to the festive season and bank holidays. If you however the item has not arrived with you then please contact us on 01772 252188 or sales@wilkinson.co.uk Kind regards, Lily I Wilkinson Cameras
Posted 3 years ago
Wilkinson Cameras is rated 4.9 based on 6,079 reviews