Login
Start Free Trial Are you a business?? Click Here

Scan Computers Reviews

4.4 Rating 958 Reviews
85 %
of reviewers recommend Scan Computers
4.4
Based on 958 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
Greater than 93%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 94%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.1 out of 5
Returns & Refunds
Refunds Process
Difficult
Returns Process
Could Be Better

About Scan Computers:

Specification + Service = Satisfaction
Scan Computers has been selling components, software and building custom PCs, workstations, laptops and servers from our state-of-the-art factory in the UK for more than 25 years earning us over 300 industry awards. The cornerstone of our business philosophy is 3XS: Specification, Service and Satisfaction. Specification means we only sell high-quality branded components in our PCs, no unbranded brown boxes here; Service means keeping our customers informed at every stage of their order, including a web portal and SMS messages; Satisfaction means we benchmark every system we build for 24 hours ensuring that they perform brilliantly and reliably, day in and day out. View our website, telephone or visit us in person to discuss your requirements and let us tailor make a system for you.

Visit Website

Phone:

01204 474747

Email:

feedback@scan.co.uk

Location:

27-29 Enterprise Park
Horwich
BL6 6PE

Write Your review

Scan Computers 1 star review on 30th October 2023
Anonymous
Scan Computers 5 star review on 16th September 2022
Derek
Scan Computers 5 star review on 16th September 2022
Derek
Scan Computers 5 star review on 16th September 2022
Derek
Scan Computers 5 star review on 16th September 2022
Derek
Scan Computers 5 star review on 12th September 2022
Ellis Skelton (Citrus AI Reviews)
Scan Computers 5 star review on 9th September 2022
Rich
7
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I wouldn't buy from Scan Computers again for the following reasons: 1. Unable to amend an order to add a new item, even though I asked before the order had been processed. This may seem like a minor point, and I admit this is my error in the first place, but their delivery charges (even the most basic, which I had chosen) are extremely high so it seems obvious that they wanted me to place a new order and pay delivery again. Needless to say I ordered the second item elsewhere. Other companies allow amendments without any problems. 2. They mis-advertised a USB wifi adaptor as having connection speeds of 150 Mbps but I only managed maximum speeds of around 20 Mbps compared with my normal wired/wireless speed of 50-60 (I tried every USB port). There is no indication on the product page that connection speeds will be limited in such a way. They will allow me to return it, but even though they've mis-advertised a not-fit-for-purpose product, they will make you pay the return shipping charges. So I would avoid buying from them altogether. 3. Sent me lots of confusing emails about my order being delayed even though it actually arrived on time. So even when they get it right, they get it wrong. Obviously have communication and organisation problems. Seems like a company that is happy to sit in a little corner of the market not worrying about competition until it's too late and they go bust.
Helpful Report
HI Ben, Thank you for taking the time to leave us a review I'm sorry to hear of the issues with your order, that's the last thing we would expect from a brand new product and I understand your disappointment. We did receive your first email regarding adding an item to your order this was received out of hours for our call centre. Unfortunately, when the office(s) re-opened the next day your order had been completed. We are unable to amend an order once this has been completed, however I agree our team should of offered another solution such as removing the carriage charge off a new order. I have passed your feedback to our customer service manager to review this with the team. In regards to the return, the email we have received from yourself stated that the item wasn't what you were expecting which would be returned under the 14 day rejection. Under this policy we don't cover the postage back to ourselves, however if we had been notified that the item was mis-advertised we would of happily issued a return label to return this to us free of charge. I'm happy to resolve this query for you, Please see our email we have sent directly. Kind Regards Team Scan
Ordered a 5700xt. Shipped and delivered on time. Everything great so far. During installation minor issues, such as monitor not turning on etc, but managed to resolve all issues. Fast forward 2-3 weeks. Card start artifacting and any GPU hardware accelerated apps start crashing. Contacted the returns team. Returns are not automated so had to wait for permission before I can return the faulty product. I do all the tests and show photos of screen artifacting while running their tests. I provided instructions on how to replicate the issues eg GPU hardware acceleration. Took about a week for a reply after I chased them 2x. They finally ALLOWED me to return my product. Had to wait another week and only got a reply after I chased them on it. They claim product is not faulty. They run their own tests which were different than the ones they asked me to perform and ignored my instructions on how to replicate the issue. Few days later they asked for the instructions again which I already provided in the FIRST email. It's been 4 days since then with no reply. Apparently they are busy and I've been stuck with a faulty GPU for 2 weeks and no GPU at all for 1 week. All in all it's been 3 weeks in total with no replacement or refund. Considering UK Consumer Act of 2015 entitles me to a refund they are dragging their feet. This was my first and LAST time I will ever order from this garbage retailer. You know what they say; don't judge a company when things go well, but rather judge it by how they handle the situation when things go bad. PS-> Their live chat responses are just as fast as their emails. Snail's pace. 0/10 would not recommend.
Helpful Report
Hi Patryk, Your feedback has been raised to our Returns Manager and is currently being reviewed and your card is being retested by a different team. Please be rest assured that your feedback is being dealt with internally and will be liaised back to yourself. Once we have an update, we will email you directly, we thank you for your continued patience in this matter. Kind Regards Team Scan
Avoid at all costs! They don’t follow the customer goods act. Received a faulty laptop which was collected by them. They have lost it and won’t offer me a refund or replacement until they look into what went wrong! Absolute disgrace. Save yourself the hassle and shop elsewhere.
Helpful Report
HI Matt, Thank you for your feedback, we are sorry for the inconvenience you have experienced. Unfortunately, as the collection is in dispute, we do have to give DPD reasonable amount of time to investigate fully. Please be rest assured as confirmed yesterday we are liaising with DPD to try to resolve your query as soon as possible. Once DPD have confirmed either that they have located the parcel, or accepted full liability we will then process your RMA and issue a refund or replacement. Kind Regards Team Scan
I wouldn't recommend. Awaiting over 3 weeks for a refund. Placed an order worth over £600 online for next day delivery, so paid extra, ready to build it on the weekend. Everything was shown available and in stock. I've made arrangements to have a day off to pick up the delivery early morning on Friday. What a dissapointment when nothing arrived so checked my mail box. I got an email at 9pm saying the item is not in stock and can have it within 2 days. I called them to cancel it and ordered the items somewhere else same day and had it on Sunday. I've requested a refund and was told will have my monies back within 3-5 days. I have called on Monday just to reasurre the status and was told they won't start assembling it and its been scheduled for refund within 3-5 days. Nothing happened. I've contacted them via online chat hoping for some resolution and was told I have to call them as they don't deal with such orders (3xs is different company apperently). So after being put through 3 times and on hold for 20 minutes I got an information from Adam it was passed to supervisor and will have my money back within 3 days. Now I'm on holidays and just casually checked, so as my monies should have been refunded long time ago. Guess what? Still no sign at all, no email from scan or 3xs? What a joke customer service that is? If I knew you will keep my money hostage for such long time I would never do business with you. I'm still awaiting my refund after 3 weeks. Outrageous. Don't recommend.
Helpful Report
Hello, I'm sorry to hear of the issues you have experienced with this order. I have passed the feedback over to our 3xs build team and they will take a look into this and provide an update shortly. Kind regards, Team Scan
I was speaking to Pete on customer services today and resolved my issue no problem and was a great help
Helpful Report
I had a really good experience using Scan! It was easy to order using the website and my items were with me the following day. I will definitely be using Scan in the future!
Helpful Report
Good Service, Luke on live chat was quite helpful but could've used more technical knowledge. Not a big deal. Overall would definitely order again. Delivery was also convenient as they provide a 1hr time slot with DPD.
Helpful Report
"Thx" so much,pc which you collected did not work for more than month, during the year it was 4 times under repair, dropsy cooling after your repair flowed the next day (2 times). Thx soo00 much never in my life see people who speak about problem say "I call tommorow, and ignored! oh yeap, best delivery 1,5 mounts work: weeks broken, 2 week- broken, water cooling 1 day broken, 1 day broken and smell nice burnt pc!
Helpful Report
Hi Scott / Lucy Thank you for your time yesterday, please accept our apologies again for the inconvenience you have experienced with your system. All of our water-cooled systems are pressure-tested and undergo extensive testing before leaving our building, along with passing our full testing suite and quality control inspection. Our 3XS team are more than happy to work with you every step of the way to resolve your issues and get you back up and running with a minimum downtime. Once the system has been collected and delivery back to us, we will liaise with you directly, please check your emails for further confirmation. Kind regards, Team Scan
I bought an asus rog gt 5300 router, I wanted to return it because it was not working correctly, I was waiting for 3 days for contact to send the RMA number zero contact. After 3 days I contacted live chat where he contacted Micheal and informed me that he would send it within 20 minutes another 2 h zero contact. This is some kind of joke that they have to approach the customer important that the cash left with them only that the equipment is probably from the trash !!!
Helpful Report
Ordered a Drone on Friday, that was in stock on the website, only to get told late Friday night "they have lost the drone in the warehouse", I paid extra to get it delivered Saturday, now Its Monday and still no news, so I contacted support only to be told "There is no updated on the missing drone". Very upset at this as I went with scan for the price but now regretting ordering as I have not received it. I will be waiting till Wednesday now and if no news I will be cancelling as this will be needed for work. Hopefully this can be resolved quickly as I don't know how they have lost a £600 Drone in their warehouse.
Helpful Report
Issue quickly resolved and sorted by scan - very professional- happy with service and will order my next system from them.
Helpful Report
Really disappointed. Ordered a set of V Moda Codex Edition - Scan delivered the wrong set. These were in fact misadvertised on the web site. They have the correct ones in another colour, but will only offer a refund. Not good enough. Honour the product and price. Your mistake fix it. Don't use them
Helpful Report
Hi Martin, Thank you for your feedback, please accept our apologies for inconvenience you have experienced. We have now fully investigated your query, with our suppliers and goods in department. We can now confirm that the product has been mis- advertised. As per our conversation this morning, we are arranging for the incorrect items to be returned and the the correct headphones to be delivered. Please don't hesitate to contact us if you have any further queries. Kind Regards Team Scan
I asked for guidance because my friend has faulty goods, I was met with a brick wall, no help whatsoever.
Helpful Report
Absolutely terrible service. They don’t care about their customers at all. Refused to accept a return, refused to refund me, claim there’s no fault to the item, and have been misleading and lying throughout the whole process. Complete waste of time and inconvenience. They’re not cooperative and I’ve gotten no where with them. Had to accept the fact they won’t help and keep the item. It was either that or take legal action against them which I’m still considering. Made a point to return other items bought from them though. Never buying from them again.
Helpful Report
Thank you for your feedback. As the first point of communication from yourself was to advise of a fault with the machine a return will have been raised under this reason. The fault described could not be replicated by our testing team and as such the unit has been deemed not faulty and we would be unable to provide a refund in this scenario. Our returns team are currently investigating this issue for you and will be in touch with further updates soon. Kind regards, Team Scan.
Absolutely terrible service. don’t care about their customers at all. Refused to accept a return and refund me, claim there’s nothing wrong with the item (although there’s a video of the fault), and have been constantly lying and misleading throughout the process. They’re not cooperative at all. Never making the mistake of buying from them again.
Helpful Report
Hi John, Thank you for your feedback. As the first point of communication from yourself was to advise of a fault with the machine a return will have been raised under this reason. The fault described could not be replicated by our testing team and as such the unit has been deemed not faulty and we would be unable to provide a refund in this scenario. Our returns team are currently investigating this issue for you and will be in touch with further updates soon. Kind regards, Team Scan.
Absolute waste of time nothing but con artists been using scan for years and this is the absolute last time customer service none existent. Ordered Saturday 6th delivered 9th 23 items ordered 1 faulty motherboard 1 faulty keyboard 1 faulty stick of RAM 1 faulty case front panel returned 10th now 16th no refund and customer service constantly lying about refund times. all this and more expensive than ARIA and CCL Avoid at all costs.
Helpful Report
Hello, I can see your order was placed after hours on the Saturday and was thus processed on the Monday for Tuesday delivery. You reported the items were faulty to us on the 9th and an RMA was agreed and the goods returned to us. The couriers tracking shows the goods to have been delivered back to us on the 11th and the RMA completed on the 15th, within our advised 3 working day turnaround time, with a refund being issued as requested. Once the refund has been authorised there is a period in which the bank transfers the funds back to your account, this can vary depending on the bank in question however we have to allow a 3-5 working day period for this to complete. I can confirm your refund has been processed as advised on the 15th and will be back in your account in the following few days. I'm afraid we would be unable to speed up this process. Our team will be in touch tomorrow to complete the callback you have requested and will be able to explain anything further and answer any additional questions you may have. Kind regards, Team Scan
As a long time Scan customer I am not happy with service I received on this occasion. whats happened to putting the customer at the forefront and keeping them informed every step of the way with their order. At no point have I experienced any of this. I have had to ring on many occasions to chase up what was happening to my system build as I was receiving no communication via phone or email. The expected delivery date was pushed back on every occasion. when the system was finally built and ready for dispatch there was no communication on arranging delivery and the status of my order did not say it had been dispatched. I was shocked when scan emails me to say that the courier had attempted a delivery the next day and that there was no one to sign for it. I have contacted customer support to see what was going on and to see when the system can be delivered and at no point do I feel valued and why do I have to put in so much work in chasing all this up. I have reached the end of my tether, I'm not sure how your business works but you must improve communications with your valued customers. Having spent a lot on a system at no point would I say the experience has been good. I feel extremely let down and disappointed, having spent so much money the experience should be better. We do not expect things to go right all the time but a mark of a good company is how they can make sure they reflect on this and learn from this and make sure it doesn't happen to any other customers. I will be the judge but will no longer be recommending scan from now on. update on review. Manager Josh has acknowledged my feedback and criticism and apologised for the issues raised. I was compensated generously and Josh made a great effort in making sure things were made right afterwards. I have received my system which is beautifully constructed and is everything I expected. Thank you Josh just wished it went smooth all the way.
Helpful Report
Hello i had to change my order. I emailed them we sorted everything out , was over the moon with the service i received. Highly recommend scan pc will be going back if i need anything else for my pc thanks guys for all your help .
Helpful Report
Not impressed my £3500 order turned up with practically every box dented due to impact with nothing wrapped or protected except a £4 heat sink
Helpful Report
Thank you for your feedback, Please accept our sincerest apologies for any inconvenience you have experienced. I can see from the notes that you are liaising with our returns team regarding your motherboard. We are more than happy, to replace any faulty items that you have received, once these have been confirmed by our team. Kind regards Team scan
The customer service is on point! Delivery arrived sooner than expected! Overall I had a great experience with ordering my product and getting help from customer service, highly recommended!
Helpful Report
Scan Computers is rated 4.4 based on 958 reviews