Hi,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi Christopher,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi Melvyn,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi Evelyn,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi Henry,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi Riyaz,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
“Absolutely awful experience! I took out car insurance on the 25th September the policy was due to start on the 23rd October. I then found out the cover was not what I expected and decided to cancel. According to the information they sent me with their confirmation it quite firmly stated that there would no (as in zero) cancellation fee if the policy hadn’t started and it was within the 14 day cooling off period. In my situation both criteria are applicable! However they have decided that I can’t cancel the policy till the 23 October, ie when it starts and that a cancellation fee of £20 would be applicable. I’ve spoken to them via text and by phone but to no avail! It’s like banging your head against a brick wall! So frustrating. Sorry for the rant but I just had to vent somewhere. Unfortunately it looks like it’s the insurance ombudsman for me! It’s not the money it’s the principle and the total injustice of this company’s actions!! Totally Despicable!!”
Hi Graeme,
We’re sorry to hear you’re unhappy about being charged the £20 arrangement fee. We make it as clear as possible that this fee applies as well as explaining our other fee amounts and that they’re non-refundable.
We apologise if you weren’t aware of this. Please visit https://www.hastingsdirect.com/about-us/our-fees for more information.
If you think this has been poorly handled and you would like to make a formal complaint, please visit www.hastingsdirect.com/about-us/customer-complaints or call us on 0333 999 8904. When we’ve logged your complaint, we’ll get back to you within five working days. You can find further information about this process here: www.hastingsdirect.com/help. ~Theo, Social Media Team
“As with any insurance you don't know how good it is until you make a claim. Thankfully I haven't had to do that in the first few days.it was however quite straight forward to get set up.”
Hi,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi Hafiza,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
“Great company to deal with add ins to their comprehensive cover are at a very reasonable price . Easy to take out and pay for a grown up policy for grown up people very happy in all aspects.”
Hi Danny,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
“I have only just chosen you for my Building and contents Insurance.
The quote competitive.
Colleagues amenable and knowledgeable.
Your app is easy to navigate.
Happy so far. Thank you Hastings”
Hi Tracy,
Thanks for your review, we’re so glad you’re insured with us!
We really appreciate you taking your time to share your feedback and we’re delighted to hear we’ve been able to offer a competitive price.
If there’s anything else you need, just get in touch and let us know.
Thanks,
Megan, Social Media Team
Hi Barry,
Thanks for your review, it’s amazing to see you’ve given us a 5-star rating for your experience.
Feedback is really important to us, so please send us a message via Facebook or X (formerly Twitter) if you want us to share your feedback with the relevant department.
If there’s anything else you need, just get in touch and let us know.
Thanks,
Megan, Social Media Team
“Don't insure with Hastings for your Building insurance its a complete scam. I've insured with Hastings for quite a few years, I've never had to make a claim.
But I recently had a leak under the bath which caused the cushion floor in the bathroom to lift up and badly damaged the ceiling and light fittings in the kitchen below.
We had a plumber out who fixed the leak and it all dried up.
This you would think is a clear valid claim.
Hastings put me through to Loyds and they put me through to Davis group who would be dealing with the claim.
They got a company called Building valuation solutions who they use to come out to inspect the damage.
They sent this arrogant man out who wouldn't listen to anything I said.
He said some of the grouting is out above the bath which it isn't its just odd bits of black plus its a bath not a shower.
So we wouldn't be able to make a claim.
So even though it had all dried up since we had the leak fixed they come out with this crazy excuse.
I have since looked at the reviews of Building valuation solutions and it is full of terrible reviews and this is who you will be dealing with.they are not inviting reviews now they are that bad.
Also I've looked at Davis reviews who deal with your claim and there reviews are full of one star terrible reviews .
So if you go with Hastings you will be dealing with these people.”
Hello,
Thanks for your review. We’re very sorry to read about the poor experience you had during this claim and to see that you didn't get the customer service you needed from ourselves or from the handlers of the claim. I'm glad that the leak was repaired but I appreciate the frustration that other damage has not been attended to as you had hoped it would be.
Providing our customers with the best possible experience is always our top priority especially when it comes to making a claim, so we regret that you didn't receive this.
If you think this has been poorly handled and you would like to make a formal complaint, please visit www.hastingsdirect.com/about-us/customer-complaints or call us on 0333 999 8904. When we’ve logged your complaint, we’ll get back to you within five working days. You can find further information about this process here: www.hastingsdirect.com/help. ~Theo, Social Media Team
“SO MUCH MORE IN VALUE AND CUSTOMER SERVICE AND PERSONAL CARE GIVEN THAN ANY OTHER BIGGER INSURANCE FIRMS I HAVE HAD DEALINGS WITH.
I HAVE ALWAYS THOUGHT THAT INSURANCE COMPANIES ARE THE BIGGEST PARASITES ON THE PLANET, WELL AHEAD OF SOLICTORS AND ESTATE AGENTS.
BUT LETS SEE WHAT HAPPENS IF I EVER HAVE TO MAKE A CLAIM IN THE FUTURE........”
Hi Christopher,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi Isatu,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
Hi,
Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback.
If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know.
Thanks,
Nicole, Social Media Team
“My sister started learning to drive and took out a learners insurance. She had her driving score go below 30 ONCE, (she is learning) and had her policy cancelled. They told her she had until the 28th to fix her score, so she got it back up to 70 but then discovered they'd get cancelled it on the 22nd without warning. The score also kept dropping on the app when she wasn't even driving and the car was sat staionary on the drive. Had a phone call and they confirmed that if the score drops below 30 once, the policy gets cancelled. Not very helpful for young people or new drivers trying to learn how to drive? No chance to make mistakes and improve, instant cancellation which will stay with them every time they try to take out a new policy anywhere. How can you expect drivers to learn when you cancel their policies for learning? If you are a new driver, this is not the insurance for you.”
Hello,
Thanks for your review, we’re very sorry to read about the cancellation of the policy.
A YouDrive policy is slightly different to a standard car insurance product, and we appreciate that it’s not for everyone. We make sure our terms and conditions are clearly stated before you buy a policy online. In this case the term and condition is that the score needs to be above 30 out of 100 for the duration of the policy. If it falls below that, the policy would be cancelled.
I appreciate the frustration this would have caused and I hope that she has since been able to find suitable cover for her vehicle. If the policyholder believes the policy was cancelled incorrectly, please ask her to call the team on 0333 321 9801 so they can take a look at this. ~Theo, Social Media Team